Friday, March 23, 2007

Ungdomshusets pressegruppe får sig en eyeopener af Kim Larsen fra Burson-Marsteller

Anbefalingerne til Ungdomshuset:



  • I siger, at I er kreative. Vis det!

  • I siger, at I vil finde en løsning. Vis det!

  • I siger, at I tager afstand fra vold. Vis det!

  • I siger, at I gør København og Danmark til et bedre sted. Vis det!

  • DROP VOLD OG KONFRONTATIONER

  • Lyt til kritikerne

  • Hold selvjustits

  • Find et kompromis

  • Engager jeres ambassadører

  • Kom i dialog med danskerne

  • Samarbejd med pressen

  • Drop politiet som fjende

Kilde: Burson-Marsteller

Læs hele artikel på Journalisten af JAKOB ALBRECHT

___________________________________________________________

Min kommentar: OS UDEFRA

"Os udefra" bliver ved med at hævde at der er/var flere grupperinger i U-huset. Det glæder borgerrepræsentanter fra SF, S, R, & V - kommentatorer, analytikere, naboer m.v.

Men så snart de falder for øren hos de tidligere brugere, nægter de et hvert kendskab til grupperinger af en hvert art. Det startede med Ungdomshusets Nytårstale (spol frem til slutningen) og siden hen har de benægtet enhver argumentation fra "os udefra" at deres findes flere grupperinger.




















Og når det er sagt og de hårdnakket påstår dette SÅ er alle implicerede i det tidligere Ungdomshus en del af brugen af vold! Dumt af dem. Ergo har alle de som bekender sig til Ungdomshuset mere eller mindre stiltiende eller ej accepteret brugen af vold som en løsning. Dumt af alle dem!

Jeg tror at årsagen til at de benægter en hver form for gruppering er, at de tror at os udefra forsøger at splitte dem som gruppe og på den måde ødelægge deres sag og gøre dem mindre. Paranoid. Og en stor mangel på (selv)forståelse i det hele taget.

Og ironisk nok det der i sidste ende holder dem sammen - fordi deres fælles fjende er alle os andre – som bare giver dem et brøkdel af kritik. De kan KUN komme videre hvis de tager afstand fra vold og efter min menig smider alle dem (de fleste gamle fastlæggere fra 80'erne og deres unge sympatisører) som bekender sig til vold på porten. Eller ganske simpelt mobber dem ud. Og når de gør det – acceptere de samtidigt at der er flere grupperinger. Hvilket bringer dem i et dilemma, men nogen gange skal man jo som bekendt skifte paradigme.

Brugerne af det tidligere ungdomshus skal simpelthen opdatere deres egen eksistensberettigelse.


3 comments:

Anonymous said...

Jeg ved ikke om det er det rigitge sted at skrive, men din kommentar om Polen og Ground 69=polsk lossepalds, får mig til at gå se rødt.

Du aner ikke noget Polen og det folkefærd jeg holder så meget af. Jeg er på vej til at flytte næste måned, bor på Bjelkes Alle lige nu, til Polen da det er et folkefærd der er mere elskværdigt end dem jeg har mødt på nøørebro. Behold Nørrebro for dig selv, det stinker og er for mondænt til mig, men spar mig venligst for dine kommentarer om polen, det er mindre højrøvet end nørrebro inkl. ungdomshuset som jeg altid har været ligeglad med.

Ærlig talt hvorfor flytter du ikke til provinsen hvor du hører til!

mvh
christian Jensen

Anonymous said...

Hvad er det for nogen at associere sig med:

http://www.corporatewatch.org.uk/?lid=392

Det virker som om BM har nogen interesser i sagen de ikke umiddelbart nævner. Måske et samarbejde med McDonald?

Mvh Morten (som ikke er tilhænger af noegn form for vold...)

Anonymous said...

god start