Friday, March 9, 2007

gevaldigt - skræmmende, fascinerende, professionelt, surrealistisk

Det er ganske enkelt ubeskriveligt hvad der er sket med Nørrebro på blot én uge .....
Den sidste store begivenhed som har brænd sig fast i min binyrebark er en stor sølvfarvet nærmest Loch Ness agtigt monster af en kran som åd u-huset på blot 36 timer.

Dernæst en konvoj af tunge lastbiler der i hastig fart kørte i pendul blot 2 meter fra mit vindue. Det skal næves at jeg og min familie bor i en høj stue lejlighed og når vi spiste aftensmad var det næsten som om den hætteklædte chauffør flygtigt var med ved bordet.
Og konvojens følge var som om det var kronjuvelerne der skulle flyttes under den skarpeste politi eskorte med både hundevogne, hollænder vogne, politi biler og motorcykelbetjente. Diesel stanken var de omkring 20 hollænder vogne som var parkeret på Kvicklys parkeringsplads blev kun overdøvet af en sværm af politi helikoptere.

Det eneste jeg så når jeg kiggede ud af mit andet vindue var betjente – mange betjente. De stod overalt. Når de færdes parvis for at gå hen til madvognen virkede det mere som om - det var det nytilflyttede nabo-par der havde taget politiuniform på. Billedet var absurd surrealistisk.

Search Marketing

2 comments:

Anonymous said...

Hej igen Martin
Vi oplevede det samme her - jeg roste betjentene, gav dem lidt chokolade, kiggede ud af vinduet og hver gang var de der - på een måde betryggende, på den anden måde uhyggeligt, vi skulle også vise sygesikringsbevis, når vi havde handlet i butikkerne. Jeg syntes politiet gjorde et fantastisk godt arbejde. For mig at se, de var meget professionelle
Godt det nu er overstået i denne fase. Glædelig forår.

GJ

Stahl said...

Hej GJ

Ja det var ufatteligt. Vist nok Danmarkshistoriens største politiaktion. Og når man så koncenterer dem alle på et forholdsvist lille område - er effekten voldsom.

Nå men mon ikke alle kommer helskinnet ud af det her .. .

Mvh
/Martin